maandag, augustus 18, 2008

Strand en duinen

Het is alweer een tijdje geleden dat mijn weblog is bijgewerkt. In de tussentijd heeft de baas wel regelmatig berichtjes geplaatst op Beaglepraat!, Beagle Board en Beagle Prikbord. Maar nu dus weer een keertje hier in onze weblog. Zaterdag zijn we naar het strand geweest. Eigenlijk zouden we naar Berkheide bij Katwijk gaan, maar de afrit naar Katwijk was afgesloten vanwege het passerende bloemencorso. Daarom veranderde de baas de plannen en hij reeds meteen door naar Noordwijk. Ook leuk. Maar omdat het lekker weer was, was het nogal druk op het strand. Zelfs op het stuk waar wij het hele jaar door los mogen rennen, zaten veel mensen en daarom moesten we het eerte stuk aan de lijn blijven. De baas weet zeker nog heel goed dat ik anders zo hier en daar een boterham steel of een zak chips plunder? Maar een eindje verderop mochten we dan eindelijk los. Lekker samen gerend. En Rowlf speelt en rent met bijna elke hond die we tegenkomen, dus een wandeling duurt tegenwoordig wel wat langer!
Rowlf probeerde de tennisbal van een jack russell af te pakken. Hier rennen we samen langs de branding. En hier lopen we op ons dooie gemak door het water. Rowlf ging nog even ietsje dieper. Rowlf schept er genoegen in om mij steeds de pas af te snijden. Hij rent dan naast me mee, haalt me in en gaat ineens voor me lopen. Hier moet ik dus weer vol in de remmen...

En vandaag had de baas een vrije dag. We zijn nu alsnog naar Berkheide gegaan. 's Morgens regende het, maar 's middags vanaf 14:30u zou het volgende buienradar.nl droog zijn. Het bleef niet de hele middag droog, maar we hebben lekker twee uur lang in de duinen doorgebracht. Veel gerend en gezwommen. Op een gegeven moment kwamen we een dood konijntje tegen. Midden op het pad lag zijn lijf en een eindje verderop lag zijn kop. Eksters en kauwen deden zich tegoed aan het konijnenvlees, maar ze vlogen natuurlijk weg toen zij er aan kwamen. Rowlf en ik vonden het dode konijntje erg interessant, maar de baas vond er niks aan. Omdat hij het zo vriendelijk vroeg bleven we er netjes vanaf. Maar Rowlf kon de verleiding toch niet weerstaan... toen de baas even niet keek, rende hij terug en kwam triomfantelijk met het konijnenkoppie in zijn bek achter ons aan. Dat vond de baas helemaal geen goed idee en die heeft het konijnenkoppie toen met Rowlf geruild voor een hondenkoekje...
Tussen grote honden... Rowlf is voor de duvel niet bang. Lekker samen poedelen in een van de vele vennetjes in de duinen. Hier proberen we denappels op te duiken. Rowlf is ook niet te beroerd om even voor de baas te poseren. Moet je kijken hoe helder het water hier is... zie je mijn voorpoot? Even kijken of er onder water nog iets te beleven is. Rowlf stormt op de fotograaf af. Volgens mij ruik ik hier konijnensporen... Rowlf ruikt ze ook en hij kijkt hier even goed rond of hij ze misschien ook ziet. Zijn neus achterna... Eigenlijk ben ik nu wel een tikkie moe... Deze snelheidsmaniak daagde ons uit voor een wedstrijdje... maar we konden hem écht niet bijhouden. Rowlf test zijn remsysteem... En hier doet hij nog even een Bono'tje.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Abbey.. zo te zien hebben jullie het erg leuk gehad op het strand en bij Berkhbeide...wat is Rowlf behoorlijk groot geworden is duidelijk te zien geen pup meer maar een macho...net als ik ben ik niet eens bang voor grote honden... zoals mastiffs... hoe heet ie ook weer...
En wat was dat rare beest... het lijkt vlgs mijn vrouwtje een heyena.... ik ken hier een ander hondje met wie ik graag speel nl een kruising tussen labrador en een whippet.. zij is mij ook veel te snel... foei die Rowlf een konijnenkoppie gepakt... ja ik zou ook zoiets doen als ik die zie.. zelfs ruik ik ook vaak konijnensporen.. dan kan mijn vrouwtje mij niet eens bijhouden ondanks een uit rollijn van 8 meter.. moet met mij mee rennen... dus wij beiden bekaf thuis...
Mijn vrouwtje en ik hebben genoten van die mooie foto's....
Nog even dan gaan jullie lieve baasjes elkaar het jawoord geven en jullie gaan gezellie naar Anjo en Frans.. gezellie spelen met andere beagles... een leuk vooruitzicht voor jullie als voor jullie baasjes...

een likje van mij.. Krista

Anoniem zei

o ja net als jij had ik ook een portemonee tijdens de vorige noordwijkse strandwandeling gepikt.... ha ha...

Anoniem zei

Wat een heerlijke prachtige foto's weer en die in het water waar je Abbeys poot ziet, mooi hoor!
Lekker onafscheidelijk stel blijkbaar!
Groetjes, Els