zondag, oktober 26, 2008

Rowlf vertelt...

Gisteren heb ik wat meegemaakt joh! Na het gebruikelijke zaterdagochtend-uitlaatrondje met de baas gingen we met de auto naar Utrecht. Abbey bleef deze keer thuis, dus ik had samen met de baasjes het rijk alleen. De baas had zijn camera thuis gelaten, dus ik kan jullie geen foto's laten zien. We gingen naar de veemarkthallen in Utrecht. Daar was een internationale hondenshow. Het vrouwtje zei dat ik daar heen ging om te wennen aan de sfeer, de geuren, de omgeving en de geluiden. Volgende week mag ik namelijk zelf meedoen aan zo'n show. Nou, ik heb me prima vermaakt hoor, daar in Utrecht. Ik heb een heleboel andere honden gezien. In alle soorten en maten. De Ierse Wolfhonden vond ik het leukst, daar moest ik echt tegenop kijken. Sjonge jonge... wat zijn die groot zeg! Toen we in de hal aankwamen gingen we trouwens eerst bij de beaglekeuring kijken. Daar stond een bekende van me: Meneer Frans, waar ik de eerste negen weken van mijn leven heb gewoond. Hij had Emi meegenomen, een leuk beaglemeisje. En Michael en Dylan waren er ook. Daar hebben Abbey en ik lekker mee gerend toen we op vakantie waren in Drenthe. Ik heb heel goed opgelet hoe de andere beagles zich in de ring gedragen. Dan is het voor mij volgende week een eitje (hoop ik). Daarna liep ik met mijn baasjes een rondje langs alle stands in de hal. Prettig geregeld hoor... mag je langs een soort hele grote honden-delicatessen kramen lopen, zonder dat je ook maar ergens aan mag snuffelen, laat staan dat je erin mag happen. Gelukkig kocht het vrouwtje een lekkere kluif voor me. Daar mocht ik op kluiven toen ze zelf een patatje gingen eten. Aan het eind van de middag gingen mijn baasjes op de tribune zitten bij de ere-ring. Daar kwamen steeds allemaal verschillende honden rondjes lopen om prijzen weg te slepen. Ik vond het reuze interessant! Onder de stoel van de baas zat ik tussen zijn benen door naar al die honden te kijken. En ik heb ze bijna allemaal aandachtig zitten volgen. Zonder te piepen of te blaffen. Knap hé? Totdat ik een beetje slaperig werd en onder de stoel van de baas lekker in slaap viel. Toen we weer thuis kwamen heb ik Abbey verteld wat ik allemaal had beleefd. Best wel spannend dat ik volgende week zaterdag in Bleiswijk zelf mee mag doen aan zo'n show. Dat is mijn "debuut" zeggen de baasjes. Ik weet niet goed wat dat betekent hoor, maar ik ga wel mijn best doen. Ik ben al een paar weken voor die show aan het studeren hoor. Ringtraining heet dat, zegt het vrouwtje. Komen jullie me aanmoedigen?

Een pootje en
een lik van Rowlf

2 opmerkingen:

Website van , Michael,Dylan,Justin en Elwood ( Kevin + 13-01-2009 Jayson + 10-03-2013) zei

Ha Rowlf,

Wij gaan je heel hard aanmoedigen hóór!!!! En het vrouwtje zegt dat zij wel aanwijzingen wil geven aan jouw vrouwtje op het moment dat jullie in de ring zijn. Moet je gewoon even naar de overkant van de ring kijken en als ons vrouwtje knikt dat je goed staat, moet je heel stil blijven staan. Dan komt het allemaal vast wel goed!!! Tot Zaterdag!!!!

Groetjes Michael, Dylan en Mango

Anoniem zei

Rowlf wat doe het fantastisch goed zeg.. nog even wordt je misschien een kampioen....

Ja heel hard studeren en zal voor je duimen dat het je zal lukken in die ring.
Hopelijk zal je baasje ook foto's van maken.

duimen zal ik zeker voor je doen.

een pootje van Krista

zonet heb ik een folder in mijn bekkie braaf naar mijn baasje gebracht... mijn baasjes zo erg blij met mij en heb een lekkere koekje gekregen :-)