zondag, januari 11, 2009

Even de energie eruit!

Rowlf en ik zijn allebei een weekje ziek geweest. We wilden een paar dagen niets eten en we waren behoorlijk lusteloos. We hebben dan ook veel geslapen en weinig gedaan. Alleen de nodige uitlaatrondjes dicht bij huis. Vandaag gingen onze baasjes in de omgeving kijken naar de schaatsers en wij mochten mee. We gingen met de auto, want ze wilden in de ruime omtrek het schaatsplezier bekijken. En er werd veel geschaatst hoor! Op de Does bij Leiderdorp, op de Oude Rijn bij Koudekerk, op de Vliet bij Leidschendam (daar was het echt heel erg druk), op de Vogelplas bij Leidschendam (daar was zelfs een toertocht), op de Zijl bij Leiderdorp en op de Dwarswetering bij Leiderdorp. Dat was een heel gezellig gezicht hoor, al die schaatsende mensen. Normaal ga ik liggen slapen op de achterbank, maar nu ben ik de hele rit wakker gebleven. Ik zat lekker uit het raampje te kijken! Onderweg bedachten onze baasjes dat wij even drie kwartier op het strand mochten rennen. Na een weekje niets doen moest even de energie eruit! We gingen daarom naar Katwijk om even lekker over het strand te racen. Er waren maar een paar andere honden, niet zoveel...maar we hebben ons samen prima vermaakt!

Een pootje van Abbey

Rowlf begon me zodra we op het strand waren uit te dagen..
Zie je hem kijken of ik wel kom? Ik laat hem eerst even alleen rennen...
Rowlf als "stofzuiger" aan het werk op het strand.
Een Nilfisk is er niets bij!
Er waren al foto's van ons tijdens het synchroon-zwemmen en synchroon-wandelen, sinds vandaag beoefenen we ook het synchroon-snuffelen.
Om te voorkomen dat er weer alleen foto's van Rowlf werden gemaakt, rende ik vandaag af en toe ook maar enthousiast op de baas af...
Rowlf lijkt hier wel in de camera te willen springen. Hij vliegt over het strand!
En hij applaudiseert voor zichzelf... met z'n oren!
Ineens begin ik mee te rennen en mee te spelen. Rowlf schrikt zich een hoedje en maakt zich uit de voeten. Goed hé...?
Als ik achter hem aan ren, blijft hij regelmatig omkijken of ik nog steeds achter hem loop.
Maar hij kan me niet van zich afschudden! De rollen zijn omgedraaid... ik jaag Rowlf op!
En na een poosje achter elkaar, gaan we verder naast elkaar...
Ook heel leuk hoor... doen wie het eerst bij de koekjes is!
Nog even een beetje strandjutten. Ik wilde dit stuk visnet mee naar huis nemen, maar het mocht niet van de baas. Wat een zeurpiet hé?
Tot besluit een brutale kraai. Die kwam bij het vrouwtje bedelen om hondenkoekjes.... ONZE hondenkoekjes. Nou vráág ik je...!

Geen opmerkingen: