zondag, augustus 15, 2010

Pret aan de kust

Na een heftige week, waarin we afscheid moesten nemen van ons poezen-vriendin-netje Spot, was het zowel voor ons als voor onze baasjes goed om even stoom af te blazen aan het strand. Eerst zouden we naar de Groene Weelde of naar het Groenendaalse Bos gaan. Maar de baasjes wilden ook wel even kijken naar de wagens van het bloemencorso, die op de boulevard stonden, én ze hadden best trek in een ijsje van Vivaldi. En dus werd het Noordwijk. Toen we eenmaal vlakbij het strand waren, brak zelfs het zonnetje door. Het was rond de 20 graden en er stond erg veel wind. Maar daar had niemand last van hoor. Rowlf had al snel een bal gevonden en daar hebben we lekker mee gespeeld. De baas en het vrouwtje gooiden of schopten de bal om de beurt voor ons weg en ik was af en toe zelfs sneller dan Rowlf! We hebben niet in de zee gezwommen, want de zee trok heel erg. En op de één of andere manier weet ik dat altijd precies, want dan ga ik écht niet het water in.

Halverwege de wandeling zagen we wel een golden retriever zwemmen, die door de zee steeds verder van het strand werd getrokken. Zijn domme baasjes stonden boos te roepen dat hij terug moest komen, maar die hond had gewoon heel erg veel moeite om zijn kop boven water te houden en het lukte hem gewoon niet om naar het strand te zwemmen. Gelukkig kwam hij op een gegeven moment in een goede stroming terecht, zodat hij toch het strand nog wist te bereiken...

Wij hebben ook op de terugweg nog het hele eind met de bal gespeeld. Voordat we naar huis terug reden, hebben onze baasjes inderdaad nog een ijsje bij Vivaldi gehaald. En wij kregen het laatste stukje van hun hoorntjes... tenminste... ik kreeg er twee, want meneer Rowlf lustte het weer eens niet!

Een pootje van Abbey

Heerlijk hoor, zo langs de zee rennen!! We deden ook een paar keer een wedstrijdje. Rowlf is helemaal gefocust op de tennisbal... ...maar ik was hem toch mooi te vlug af!! We hebben lekker veel energie verbrand. Als Rowlf even de andere kant op kijkt, pik ik de bal...
Rowlf imiteert een kikker.
Wat verder van het water was er veel stuifzand.
Ik toon hier nog even dat ik heel goed naar de baas luister!
Af en toe moesten we onze ogen even dichtknijpen...

1 opmerking:

Sylvia zei

Leuke foto's van jullie op het strand... jullie rennen nog steeds als altijd :-)