zaterdag, oktober 30, 2010

Herfst in de duinen

Vanmiddag zijn we voor het eerst sinds maanden naar Berkheide bij Katwijk geweest. Al van een kilometer afstand hadden Rowlf en ik in de gaten waar we heen gingen. We begonnen achter in de auto onrustig te piepen. Toen de baas de auto had geparkeerd liepen we het duingebied in en al snel mochten we lekker los! Nou, ondanks dat het zo lang geleden was, wisten we precies waar we waren hoor. We kenden de gebruikelijke route... dachten we. De baas nam ineens een andere route, dat hadden wij weer. We zijn maar braaf met hem meegelopen. Maar om een beetje te jennen, liep ik af en toe onder het prikkeldraad door de duinen in. Rowlf liep dan soms ook met me mee en dan waren we voor de baas helemaal uit het zicht. Leuk joh! Maar we bleven nooit zo lang weg, dus het is niet gelukt om hem nerveus te maken. Het was weer een lekkere wandeling in een heerlijk najaarszonnetje.
Zodra we los waren begonnen we met onze neus het gebied te verkennen. Ik trok meteen mijn eigen plan en liep mijn eigen route. Na een minuut of vijf snuffelen, zetten Rowlf 'm in de vijfde versnelling. Onderweg kwamen we ook andere honden tegen... Rowlf ging een paar keer helemaal uit zijn dak... ...hij heeft de route zeker driemaal afgelegd, omdat hij tussen mij en de baas heen en weer blééf rennen. Hier reageer ik enthousiast naar de baas die een stok gaat gooien. Kun je aan mijn pretogen zien dat ik het naar mijn zin had? In de duinen is ook volop water te vinden. En zoals bekend ben ik in het water helemaal in mijn element. Deze hond durfde niet in het water... wat een watje, niet? Onderweg kwamen we twee aangelijnde beagles tegen... toen ging Rowlf even de patser uithangen ;-)
Tot slot nog een paar foto's die de baas maakte van het kleurige duinlandschap:

een pootje van Abbey

1 opmerking:

Marianne zei

Ziet er heerlijk uit. We moeten maar weer eens wat afspreken.

Marianne