zondag, augustus 07, 2011

Hondenbos Nootdorp

Vanochtend regende het nog af en toe, maar vanmiddag werd het nog lekker wandelweer. En dus werden wij, Abbey & Rowlf, door de baas in de auto geladen. Vorige week waren we nog naar het Reeuwijkse Hout geweest, vandaag stond het Hondenbos bij de Dobbeplas in Nootdorp op het programma. Prima geregeld toch? Het was daar wel een modderige boel, zodat onze baasjes af en toe moeite hadden om overeind te blijven, maar daar hadden wij natuurlijk helemaal geen last van. We hebben gerend en gezwommen joh... ik denk dat we daar de komende twee dagen van moeten bijkomen!

Een pootje van Abbey




Ik ging meteen lekker voluit! De storm van een paar weken geleden had in het hondenbos zijn sporen achtergelaten. Wat is er baas? Hoezo ik sta aan de verkeerde kant van de brug...? We zijn dol op modder... hier haalt Rowlf even zwarte sokjes. Rowlf ging even de stoere beagle-man uit staan hangen... ...en hij liet met een overduidelijke beagle-loei weten dat hij er was! Lekker bekkie zo, hé? Inmiddels was ik lekker in de Dobbeplas gaan zwemmen. En hoewel Rowlf wel vaker zwemt, deed hij onze baasjes vanmiddag versteld staan met zijn zwemkunsten. Zwemmen en tegelijkertijd kijken wat er onder water gebeurd! Daar krijg je natuurlijk wel water van in je oren, dus dat werd rollen!! We hebben ook samen nog een paar baantjes getrokken. En tot slot nog even een stukje wandelen om op te drogen. De natuur rond de plas stond er mooi bij. Nog een laatste rondje door het hoge gras en dan weer naar de auto.

2 opmerkingen:

TEAGAN zei

Wat een heerlijk avontuur weer voor de Nootdorpse beagletjes en wat een prachtige foto's weer van het baasje!
De duikfoto van Rowlf is gewoon subliem!

Groetjes, Els

Sylvia zei

Prachtige foto's en die ene duikfoto van Rowlf! Ja daar waren wij ook geweest met andere mensen met honden en wat zag ik daar??? O heel veel omgewaaide bomen en er hing ook een rood-witte lint als waarschuwing!

Wij over heen klimmen en of eronder... Dobbeplas nou ja ik zou eerder zeggen MODDERPLAS :-) Daar heel veel poelen en modder het was niet makkelijk om daar te lopen...

Mijn man zag ook die ene struik met die rode 'bessen' en vroeg zich af wat voor struik het is.