zaterdag, december 01, 2007

Nootdorp - Dobbenplas

Vandaag was het mooi weer en dus had de baas bedacht dat we maar weer eens een keertje mee zouden doen met de maandelijkse BCN-wandeling in Nootdorp. Een "Rondje Dobbenplas". Om 14:15u vertrokken we met de auto uit Leiderdorp en een klein half uurtje later waren we al op de parkeerplaats bij de Dobbenplas. Er waren nog maar een paar beagles. Ik was nog aangelijnd en ik gedroeg me niet echt aardig naar andere, loslopende, honden toe. En hoewel we nog even moesten wachten voordat de wandeling begon, besloot de baas mij maar alvast los te laten. Omdat het vrouwtje griep heeft, had ik deze week bijna geen lange wandelingen gemaakt en ik had al helemaal niet gerend. Dus zodra ik los was ging ik er als een speer vandoor, ik barstte van de energie!. De modder spatte alle kanten op. Andere honden die niet op beagles leken probeerde ik weg te jagen. Het was toch een beagle wandeling? Nou dan!? Even na 15:00u gingen alle beagles los. De wandeling was begonnen! In ongeveer drie kwartier liepen we met z'n allen een rondje rond de Dobbenplas. De beagles liepen daarbij tien keer sneller dan de baasjes en legden drie tot viermaal zoveel kilometers af. Maar we vonden het heerlijk. Alle stukken gras die we tegenkwamen waren drijfnat, dus we kwamen regelmatig een heerlijke modderpoel tegen. Bijna geen enkele beagle was nog herkenbaar. Aan het eind van de wandeling konden we nog even lekker zwemmen, zodat de ergste modder er af werd gespoeld. Ik was waarschijnlijk niet schoon genoeg, want toen we thuiskwamen heeft de baas me om de hoek van de straat nog een keer in de sloot laten zwemmen. Achter in de tuin werd ik lekker afgedroogd en toen mocht ik naar binnen. Het was weer een leuke middag! Ik denk dat we deze wandeling wel vaker gaan meelopen. Afwachten tot de wandeling begint... Hé, heb jij misschien koekjes? Als er één beagle over de brug is... Allemaal hebben ze pretoogjes. Bikkel kreeg onderweg les van volwassen beagles... Geen modderpoel was Abbey teveel. De boomstam die iemand in het water had gegooid hoorde daar niet, vond Abbey. Dus bracht ze hem weer op het droge... Hé, nee toch? Gaan we nu alweer naar de auto?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hartstikke leuk Abbey de genietfoto's. Jan/Ria en de meidjes.

Anoniem zei

Ach,Abbey met die boomstam vind ik wel erg leuk. Ook een mooie foto van al die rennende honden op de brug! (Hadden ze nog niet gegeten en hangt die vette wordt buiten beeld?)

Marjon