zondag, november 16, 2008

Jongehondendag in De Bilt

Vandaag was ons hele nest weer bij elkaar: vader Ralph, moeder Yelke, drie zoons en vijf dochters. Het was hartstikke leuk om mijn hele familie weer eens te zien op de Jongehondendag van de Beagle Club Nederland in De Bilt. Om 7:00u vanochtend heb ik mijn baasjes gewekt, want ik moest er natuurlijk wel zeker van zijn dat ze zich vandaag niet zouden verslapen. Nadat we allemaal hadden ontbeten, de baasjes waren gewassen en aangekleed, Abbey en ik waren uitgelaten en alle spullen waren gepakt, vertrokken we om 8:30u met de auto naar De Bilt. Het was maar drie kwartier rijden. Voor mijn broer Kyan duurde de rit naar De Bilt wel twee uur! Maar ja, die woont dan ook helemaal in Hoensbroek. Alle baasjes van mijn broertjes en zusjes waren bij elkaar gaan zitten in een hoek van de zaal. Er waren twee kleinere nestjes voor ons en toen waren wij aan de beurt. Met z'n tienen tegelijk de ring in, leuk joh! In een rijtje achter elkaar en ik mocht meteen na papa en mama naar de keurmeester. Dat was best een aardige man en hij nam ruim de tijd om ons te beoordelen. Hij heeft ook naar mijn tandjes gekeken en ik bleef netjes voor hem op de tafel staan. Daarna moest ik een stukje heen en weer lopen en tot besluit moest ik best wel lang voor de tafel van de keurmeester blijven staan. Daar werd ik wel een beetje ongeduldig van, maar toch heb ik het goed gedaan zei het vrouwtje! De keurmeester gaf me allemaal vieren en vijven... als je als mensenkind met zo'n rapport thuiskomt dan heb je het flink verbruid, maar wij hondenkinderen kunnen niet hoger krijgen dan een vijf (4 = goed, 5 = zeer goed), dus gelukkig waren mijn baasjes blij met mijn rapport. In het keurverslag stond:

"Compacte nagenoeg vierkante reu. Nog jeugdig, maar laat goed rasbeeld zien. Voorsnuit mag iets langer. Goede boven- en onderbelijning. Zou iets meer kniehoeking mogen hebben. Aangenaam gedrag."

Nou zeg... een langere voorsnuit? Ik ben toch geen olifantje..!?

Mijn zusje Jill en ik zaten naast elkaar in onze benches. Met het hele gezin in de ring: papa Ralph, mama Yelke, Rowlf, Cliff, Kyan, Lyra, Jill, Bibi, Bloem en Roos! Kijk! Dit is m'n vader!! De keurmeester wilde mijn tandjes goed zien. "Een flinke jongen hoor"... Zie je hoe ik mijn best doe om mooi te staan? Even langs de familie paraderen. Papa vond het allemaal wel héél lang duren... En dit is mijn broer Kyan. Mijn zusje Jill ging tijdens de keuring lekker op tafel zitten... Bibi bleef heel mooi staan. Mama en ik krijgen iets lekker van Alinda! Tegen het eind doe ik nog steeds mijn best, maar Cliff was er helemaal klaar mee. Frans (mijn eerste baas) en de keurmeester praten nog even na. Cliff had het goed voor elkaar... ik zat in mijn bench, hij zat bij Annika!

Na deze leuke ochtend gingen we met Tess, Fleur en Buck (en Paul en Marianne natuurlijk) én met Abbey naar het Panbos in Zeist. Dat was op een steenworp afstand van De Bilt. Daar hebben we ons lekker uitgeleefd en we hebben ook lekker gespeeld met andere honden die daar rondrenden. Het was weer een leuke zondag!
Een pootje en een lik
van Rowlf
Tess laat even horen dat ze weer in het Panbos is. Wegwezen jij... je bent geen beagle! Buck kwam me helpen deze hond weg te jagen! Terwijl Abbey een modderbadje ging nemen... ...rende ik lekker door de bossen. Oeps... botsing... even Apeldoorn bellen. Even denken wat ik ga doen... Hé? Nóg een Buck? Ik zie geloof ik dubbel...! Ik kleur wel mooi bij het herfstbos.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja Rowlf je kleurt mooi bij het herfstbos! ;-)
Zag er idd weer een heel leuke en gevuld beagledagje uit!
Groetjes, Els en Teagan

Anoniem zei

Rowlf je hebt het heel goed gedaan met zo'n mooie cijfer... echt toppie hoor..

fantastisch jij met je hele familie, papa, mama, zusjes en broertjes.... zoiets kom je niet vaak tegen...

een soort reunie zou ik het zeggen.. maar een jongehondendag en daarna nog wandelen in Panbos.. dus je dag kon niet meer stuk he..

overigens heeft je baasje alweer mooie shots genomen...

een pootje van pittende Krista dus ik haar vrouwtje mag hier het antwoord geven..