maandag, december 01, 2008

Winner 2008

Gisteren brachten de baasjes mij (Rowlf) naar de Winner. Dat is de grootste internationale hondenshow van Nederland, die ek jaar in november wordt georganiseerd in de RAI in Amsterdam. En... ik mocht meedoen! Om 10:00u begonnen de keuringen, maar we moesten er al vroeg zijn: vóór 9:00u moesten alle deelnemende honden in de hal zijn. De wekker liep dus weer vroeg af. Abbey bleef weer thuis; oma kwam op haar passen. We waren om 8:45u in de hal en op zoek naar ring 36 liepen we eerst helemaal verkeerd. Gelukkig hadden mijn baasjes een catalogus met een plattegrond... we konden bijna weer helemaal terug naar de ingang. Daar hebben we onze bivak opgeslagen. Ik was één van de 38 ingeschreven beagles en ik kreeg nummer 3650. Het bleek dat we pas 's middags aan de beurt zouden zijn, dus we moesten erg lang wachten. In de tussentijd werd ik af en toe door de baas meegenomen naar een "hondenuitlaatplaats" achter de RAI. Nou, dat was me een feest... 2500 honden moesten daar op een paar vierkante meters hun behoefte doen. Je denkt toch zeker niet dat ik daar ga zitten poepen? Getver... bekijk het maar! Ik heb daar wel overal geplast, dan weten ze in elk geval dat ik geweest ben... Rowlf was here! Toen we eindelijk aan de beurt waren, mocht ik met vijf andere reuen uit de Jeugdklas de ring in. Eerst met z'n allen een rondje lopen en daarna om de beurt bij de Hongaarse keurmeester op tafel en een stukje heen en weer lopen. Er waren maar vier prijzen te verdelen en samen met een andere reu viel ik als eerste af. Jammer hé? Maar ik heb wel een mooi rapport gekregen hoor. Een ZG (zeer goed). De keurmeester vond mij een "good type". Toen de keuringen waren afgelopen ging ik met de baasjes mee shoppen. Ik kreeg een mooie nieuwe mand met een lekker warm kleedje erin. Maar wat denk je? De hele dag ligt Abbey er al in te pitten. Lekker geregeld hé? Dat heb ik weer...

Een pootje & een lik van Rowlf.


We moesten heel lang wachten... lekker bij het vrouwtje op schoot... ...en af en toe lekker even slapen in mijn bench. En toen was ik aan de beurt... wat sta ik goed hé? En ik liep ook weer zoals ik het geleerd heb.

1 opmerking:

Anoniem zei

Rowlf hier ben ik er weer.... dus echt toppie dat je een ZG hebt gekregen.... wat moest je zo erg lang wachten alvorens je aan de beurt kwam... dat zou ik niet kunnen anders zou ik gek van worden hoor...

Groot gelijk heb je... gaan poepen op een klein plekkie dat toch helemaal ondergepoept is door andere honden... jouw baasjes hadden zeker een speciale po voor je moeten kopen.. heb je tenminste een prive toilet... :-)

He heeft Abbey je mooie cadeau in beslag genomen? Zij vindt het ook heerlijk daar.. weet je wat je moet doen en wel je gekregen mandje besproeien als afbakening :p

wij de beagles weten wel beter he...

een pootje van Krista woef..... ga weer pitten