zaterdag, februari 21, 2009

Het moet niet gekker worden...

Hallo zeg, dat heb ik weer. Het mag dan wel carnaval zijn en mijn roots mogen dan wel in het Brabantse land liggen... dan hoeven ze me nog niet als schemerlamp aan te kleden! Ik lijk verdorie wel een beagleschemerlamp. Maar mijn baasjes beweren dat het mijn eigen schuld is. Nou is het wel zo dat ik al twee keer het verband van mijn pootje af heb gebeten en dat ik dus sinds maandag al driemaal door de dierenarts ben verbonden. En dat gaat in de papieren lopen, zegt de baas. En dat vond 'ie wel een investering waard. Ik moet nu dus met een kap om mijn kop rondlopen. Nee, niet zo'n harde plastic kap van de dierenarts, maar een mooie zachte kap. Een Comfy Cone noemen ze die. Vanochtend ging de baas via internet op zoek naar zo'n ding. Had 'ie een dierenwinkel in Leiden gevonden die ze zou verkopen. Even gebeld en ja hoor, ze waren in voorraad. Nou, mooi niet dus. Kwamen we daar binnen, kwam die man met zo'n gewone plastic kap aan zetten. "Dat is helemaal geen Comfy Cone," zei de baas. "Jawel hoor, zei die man... deze worden ook wel Comfy Cone genoemd." Hij dacht zeker dat als we eenmaal binnen waren we wel zo'n plastic ding zouden kopen. Nou, daar trapte de baas dus mooi niet in! Hij ging het vrouwtje bellen of ze op internet wilde kijken. Even later belde ze terug dat een winkel in Noordwijkerhout een Comfy Cone medium in voorraad had. Dus toen zijn we daarheen gereden. Daar heeft de baas inderdaad zo'n zachte zwarte kap voor me gekocht. Thuis deed 'ie hem om mijn nek. Nou, dat vond ik dus helemaal niets. Ik heb bijna een uur doodstil in de kamer gestaan en probeerde af en toe om de kap met mijn pootjes weg te schuiven. Nou, dat gaat dus niet. Na vijf kwartier mocht de kap even af. Ik ging met de baas mee wat boodschappen doen. Toen we weer thuis kwamen deed 'ie hem weer om, nu samen met een halsband. De kap zit met elastiekjes aan de halsband vast, zodat ik hem ook niet over mijn kop kan trekken. Ik vind het nog steeds helemaal niks, maar ik berust inmiddels in mijn lot. Ik heb de hele dag niet geslapen, dus ik zit een beetje weg te dommelen met die rare kap op mijn kop... ik heb gevochten tegen de slaap, maar uiteindelijk moest ik er aan toegeven. Volgens de baasjes moet ik nu met die kap op blijven lopen totdat mijn pootje genezen is. Klaar ben je ermee, maar eerlijk is eerlijk: toch ook een beetje mijn eigen schuld.
Een (voorzichtig) pootje van Rowlf
Zo loop ik er nu bij.... En dat vind ik dus helemaal niks!! Ik probeer héééél zielig te kijken, misschien mag 'ie dan wel weer af... Lekker hé...? Dat heb ik weer! Om te eten kan de baas de onderkant van de kap dubbel slaan... kan de kap gewooon op blijven.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het wel een erg mooie uitvinding hoor ! Veel beter dan die plastic dingen ...

Beterschap Rowlf, ik hoop dat je een beetje kunt slapen met deze kap om, maar dat zal wel, hij is lekker zacht zo te zien.

Groetjes Moira

Anoniem zei

Hee, wat leuk, een schemer-beagle !

Leer jij ze in dat koppige noorden maar eens wat lol maken is. Lekker als schemerlamp verkleed het carnaval in. Jij zult er in ieder geval geen houten kop aan over houden (zoals vele wel in het zuiden). Rowlf, jongen, ik zeg maar een ding en dat is. Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf !!!

Beterschap en een (gezond) pootje van Daja,
Danielle

Anoniem zei

Haha die Rowlf, wat een gezicht, maar zoals Joepie al zei op BB, Rowlf zal met deze schotelantenne animal planet wel goed kunnen ontvangen denk ik haha!
De laatste foto lijkt hij tante " Nonneke " wel haha! wel handig dat terugslaan om te kunnen eten en drinken
gr. Els en Teagan

Anoniem zei

Hoi Rowlf.. ik had gistermiddag nog een reactie op je lampenkap willen reageren maar mijn vrouwtje moest dr warme hap eten.. dus nu heeft zij tijd..

Vrouwtje moest wel erom lachen.. zo zielig je er uit zag...

Gelukkig hebben je baasjes aan je gedacht door een zachte kap te kopen.. ja zo'n harde plastic kap nee hoor.. je zou toch niet kunnen slapen ermee ik zou ook mijn oogjes niet dicht kunnen doen.

Rowlf nog ff volhouden zodat je teentje weer zal genezen en dan kan je weer heerlijk gaan stuiteren..

ja mijn vrouwtje zei dat je veel van een Carnval prins weg hebt... ;)

Misschien zie ik je wel op zaterdagochtend bij Ter Heijde??? Of mag het niet ivm je verbandje???

een likje van Krista en ook een knuffie van mijn vrouwtje (bekend als kwebbelmuts op de BP)