vrijdag, mei 09, 2008

Afkoelen in Noordwijk

Na zo'n warme dag is het best lekker om even af te koelen met een lekkere strandwandeling. Nou, dat vonden onze baasjes ook. Dus reden we vanavond maar weer een keer naar Noordwijk, naar het hondenstrand bij Beach End. Toen Rowlf en ik nét los waren, kwamen we langs een moeder met kinderen die net wilden beginnen met eten... lekker patat. Nou, dan moet je net ons hebben... wij hadden natuurlijk al gegeten, maar als echte beagles vonden we de patat wel erg lekker ruiken. Dus we gingen op onderzoek uit. Die moeder meteen in paniek. Ze liep naar ons toe en maakte schop-bewegingen... zelfs naar kleine Rowlf!? "Haal die honden weg, we willen even rustig kunnen eten..." riep ze naar de baas. "Dan moet je lekker thuis gaan zitten en niet op een HONDENSTRAND," zei de baas. Ondertussen probeerden Rowlf en ik een patatje te bemachtigen, waardoor die moeder en die kinderen steeds panischer werden en achter ons aan gingen rennen. Dat vonden we natuurlijk fantastisch, ze wilden met ons spelen! Werd die moeder nóg bozer. Ons vrouwtje zei dat ze normaal moest doen en niet zo idioot achter ons aan moest rennen, omdat wij het dan alleen maar nóg leuker gingen vinden. Toen liepen onze baasjes gewoon door en na een korte aarzeling zijn wij er achteraan gerend. Konden die mensen toch nog rustig eten (tenzij een van de tientallen andere honden alsnog de patat heeft gejat...!). Verderop heb ik lekker gezwommen. Rowlf niet, die kwam vandaag niet verder dan pootje baden. We hebben ook met een plastic flesje gespeeld. Ik haalde hem steeds uit de zee en Rowlf mocht er dan even mee spelen, voordat de baas het flesje weer in zee gooide. Het was lekker afkoelen daar in Noordwijk!

Hier ren ik voor de verandering eens achter Rowlf aan, in plaats van hij achter mij aan! Lekker afkoelen in het water (de watertemperatuur was maar 11 graden). Rowlf heeft als "prooi" een platsic flesje. Het was ook na 19:00u nog best warm in het zonnetje. Dit flesje haalde ik telkens uit het water en dan mocht Rowlf er even mee spelen. Mooi hé, dat zonlicht op mijn natte vacht? Vakkundig het dopje van het flesje af draaien. Een meeuw met tegelicht. De zon schijnt door zijn veren heen. Kijk eens hoe goed ik kan poseren! En ook samen met Rowlf ... mooi plaatje he? Toen we het strand af gingen, kwamen we deze negen maanden oude hond tegen. Een kruising tussen een St. Bernard en een Berner Sennen. Heet dat dan een Sint Sernard? Of een Berner Bernard?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Abbey en Rowlf,

Lekker daar op het strand zeg. Ik ben gisteren ook met mijn baasjes gaan zwemmen maar dat water smaakte heel anders dan bij jullie in Noordwijk vorige week. Lekker fris was het wel.

Ik kom gauw weer eens langs bij jullie dan kunnen we weer lekker stoeien en zwemmen.

Pootje, Guus

Anoniem zei

Waw wat een mooie foto van die zonsondergang en Abbey en Rowlf tegen de zonsondergang gefotografeerd! Prachtig gewoon!
En heeft de patat gesmaakt? Haha! ja je hebt van die histerische mensen hé, gewoon negeren zou ik ook doen! ;-)

Anoniem zei

Vergat er nog de groetjes bij te doen hihi
Bij deze grozetjes van Els en Teagan ;-)

Anoniem zei

Wat moet dat genieten zijn geweest, lekker afkoelen in de avond zon !

Wij waren vanmorgen al vroeg bij de oesterdam, en ik Bas heb daar nog lekker gezwommen, van alles uit het water gehaald ! Bono rook nog teveel konijntjes langs de kant, die had nu geen zin om te zwemmen ! hahaha !

Groetjes en dikke knuffels van Bas en Bono

Anoniem zei

Nou Rowlf en Abbey, jullie hebben in ieder geval een betere smaak dan Daja. Die heeft zojuist na een lekkere duik in zee in de duinen zitten smullen van een de uitwerpselen van een mens....Gatverdamme, wat stonk ze. Nee, dan jullie, gewoon lekker een patatje.

Prachtige foto's, vooral ook van de meeuw en de honden-silhouetjes bij een ondergaande zon. Wat is Rowlf ontzettend gegroeid zeg !!

Groetjes van Danielle, Jan en een ontiegelijk uit dr bek stinkende (brrrrr) Daja.

Anoniem zei

Hoi Abbey, eindelijk heeft mijn vrouwtje de tijd om mijn reactie hier achter te laten, want zij zit nu helemaal in de wolken omdat zij OMA zal worden....op moederdag gingen wij met andere honden van vrouwtje's dochter en vriend naar de Dobbeplas... daar heerlijk gepoedeld....
ja vrouwtje blij dat ik al een week wel pootje baden durfde te doen.. dankzij mijn goede vriendje Chanouk (sheltie)..
Je baas weer prachtige foto's van jullie gemaakt.. vooral die foto's met ondergaande zon... echt gaaf...
Zo te zien kan je goed opschieten met Rowlf... dan ben ik echt blij... :-)
Zeg, eet je ook goed.. ikke niet... omdat ik het zo warm heb... mijn tong hangt uit mijn bekkie.. vrouwtje neemt mij elke middag naar een meertje waar ik mag pootje baden.. maar zwemmen durf ik nog niet.. ja ik heb gezien dat sommige beagles helemaal niet zwemmen bij Dobbeplas tijdens een beagle wandeling.. dus ik ben geen uitzondering...hi hi

nog veel plezier en ik ga pitten... heb vanmiddag gespeeld met mijn vaste vriendje Chanouk en samen pootje baden...
tot volgende keer he.. een pootje van Krista...

o ja over die mensen die zo erg bang zijn voor jullie.. dat maak ik ook vaak mee... stom he.. ik ben toch een lief hondje en doe geen vlieg kwaad... ja hysterisch kan men worden...