zaterdag, mei 24, 2008

Rowlf & sisters

Vandaag was het alweer tijd voor een beagle-strandwan-deling in Noordwijk. Eerst leek het een wel heel erg klein clubje te worden met in totaal maar vier beagles, maar de laatste dag kwamen er nog een paar aanmeldingen bij onze baasjes binnen. Bij die aanmeldingen zaten zelfs twee zusjes van Rowlf! Dat kon leuk worden. Omdat het vanwege de "Week van de Zee" misschien wel druk was in Noordwijk én omdat er een aantal wegen is opgebroken, vertrokken we op tijd uit Leiderdorp. Al snel kwamen we de "Toetertour" tegen: tientallen vrachtwagens met verstandelijk gehandicapten aan boord. De baas heeft toen maar een andere route naar Noordwijk genomen. Toen we op het parkeerterren bij Beach End aan kwamen, was Krista er al samen met haar baasjes. De andere beagles moesten nog komen. Precies om 13:00u was de groep compleet en toen gingen we naar beneden, het strand op. Vlak bij het water mochten de meeste beagles los. De zusjes van Rowlf (Bloom en Roos) bleven het eerste stuk van de wandeling nog aangelijnd, maar later mochten ze ook los. Dat vonden ze helemaal geweldig. Op een gegeven moment waren Bloom en Rowlf zo intensief met elkaar aan het spelen, dat ze geen oog meer hadden voor de omgeving of de groep en ze gingen dan ook helemaal de verkeerde kant op! De baas liep er rustig achteraan en ik besloot hem een handje te helpen. Bloom en Rowlf waren onderweg een Duitse herder tegengekomen en daar waren ze mee aan het spelen. De baas dacht dat Rowlf wel met hem mee zou lopen wanneer hij Bloom zou optillen. Dat was ook zo, maar na tien meter ging Rowlf weer terug naar die herder! Beetje dom van de baas, want hij had mijn riem om zijn nek hangen, dus hij had er eentje kunnen aanlijnen en eentje kunnen dragen! Maar goed dat het vrouwtje van Bloom en ons eigen vrouwtje er ook aan kwamen! Op het keerpunt van de wandeling gingen Bloom en Roos in een mooie kar. Rowlf mocht er ook bij, maar die vond het natuurlijk niks... hij is een stoere beagle-man en die horen te lopen, dus hij weigert zich te laten dragen of rijden. Na afloop van de wandeling hebben de meeste baasjes nog wat gedronken op het terras van Beach End. Het was weer een leuke dag!

Een pootje en een
lik van Abbey.
Krista was als één van de eerste in het water. Roos (een zusje van Rowlf) moet nog even aan het water wennen. Met z'n drieën achter een labrador aan... Rowlf en ik zijn erbij! Roos vond het heerlijk om los te mogen rennen. Bloom en Roos, de zusjes van Rowlf. Tess genoot ook van het strand. Wat een pretoogjes! Fleur bekijkt het allemaal eens op haar gemak. En Rowlf ging weer helemaal uit zijn dak. Rowlf en Roos spelen samen. En hier nodigt Rowlf zijn zusje Bloom uit voor een spelletje. vlnr: Bloom, Roos en Rowlf... drie deugnieten van Uit 't Leyedal

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Abbey.. ik, Krista heb er ook van genoten... en wat zag ik? Mij zelf.. :)ja ik heb de smaak te pakken gekregen om in het water te gaan... we waren de eerste die daar aankwamen en later jij, Rowlf met jullie baasjes.. gossie wat schrok ik van je.. je gromde naar mij en liet je tandjes zien... ikke niets lelijks gedaan tegen je.... wilde gewoon kennis maken met jou... dus oppassen geblazen met jou..mijn vrouwtje vond Rowlf er zo lief en prachtig met zijn 2 kleurtjes...je baasje weer van die mooie foto's genomen.. Ja Rowlf wou niet eens in het karretje blijven.. zeker stoer blijven dus een macho in wording :-) Ja ik heb ook zeer genoten van de wandeling als mijn baasjes... o ja ik had lekker een tasje met geld van een jong echtpaar met herdershond gepikt.. dus mijn baasje en baasje van die andere hond mij achterna rennen.. gelukkig was het echtpaar niet boos op mij en konden hierom lachen.. vrouwtje zei van: laten wij Krista maar leren geldbuidels jatten dan zijn we miljonairs :-)
Hoop dat ik op 5 juli weer van de partij te zullen zijn.
Nu kom ik ff bij mijn vrouwtje om lekkers bedelen terwijl ze hier mijn verslag tikt..

een pootje van Krista en groeten aan allemaal!