zaterdag, maart 21, 2009

Rowlf wordt het zat...

Vandaag moest Rowlf alweer voor de tweede keer bij zijn maandelijkse middag speuren verstek laten gaan. Zijn pootje is nog steeds ingepakt vanwege zijn gebroken teen. Doordat hij nu veel leuke dingen mist (geen bos- of strandwandelingen, niet speuren, etc.), maakt hij af en toe een diep ongelukkige indruk. Onze baasjes proberen hem dan ook op een andere manier afleiding te geven. Vanochtend had de baas een korte vergadering en toen heeft hij Rowlf meegenomen. Even een andere omgeving, andere indrukken én momentjes waarop hij even alle aandacht krijgt. Vanmiddag mocht ik mee naar het strand. Dat had ik hard nodig, want doordeweeks krijg ik niet meer beweging dan Rowlf en dat is voor een beagle gewoon te weinig. Rowlf en ik hebben veel energie over en dat moeten we toch kwijt. Ik heb op het strand lekker gerend en gezwommen. Ondertussen had het vrouwtje Rowlf meegenomen om wat boodschapjes te doen. Op de terugweg is ze een eindje omgereden. Rowlf zit dan lekker op de achterbank in het zonnetje naar buiten te kijken. Ook een vorm van andere indrukken op doen, zonder enige inspanning. Op die manier bezig zijn maakt hem toch moe, dus nu ligt 'ie heerlijk te slapen. Dinsdag gaat 'ie weer naar de DA. Waarschijnlijk mag dan het verband eraf. Als dat zo is laten onze baasjes wel een röntgenfoto maken, want ze willen weten of en in welke mate de gebroken teen genezen is. Hoe dan ook: voor Rowlf moet het nu niet te lang meer duren. Hij is het meer dan zat en hij is er aan toe om weer lekker te kunnen gaan spelen en rennen met andere honden...
Een pootje van Abbey

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik hoop zo dat Rowlf straks weer alles kan doen wat hij altijd deed.
Het lijk me zo erg om niets te kunnen doen terwijl je hem zo zielig ziet !

Maar Rowlf krijgt zo te lezen gelukkig wel afleiding.

Ik duim met jullie mee dat de genezing nu wel goed is gegaan !

knuffels voor Abbey en Rowlf !

Groetjes Moira