zondag, augustus 12, 2007

Berkheide (Katwijk) verkend

Gisteren werd mij een strandwandeling in Noordwijk door de neus geboord. De baas moest zo nodig een heg uit de tuin verwijderen (zie weblog "Bloemhofstraat 6") en dat moest precies op de dag waarop we in Noordwijk zouden wandelen. Dat had ik weer. Vandaag moest de klus worden afgemaakt, maar omdat het voorspoediger ging dan verwacht gingen we vandaag dan alsnog wandelen. Niet in Noordwijk, maar in Katwijk in de duinen. Op 15 september is er een BCN wandeling in Berkheide en de baas wilde daar alvast eens rondkijken. Een paar weken geleden waren we er ook al eens geweest, maar toen mocht ik niet los want dat mag pas ná 1 augustus. Bovendien zijn we daar toen drijfnat geregend. Dat zou deze keer niet gebeuren dacht de baas, want hij had voor vertrek de weerradar op internet gecheckt en die liet alleen een paar kleine wolkjes boven zee zien. Dus: hup, in de auto naar Katwijk.... joepie!! Het eerste stukje langs de camping liep ik nog aan de riem, maar een eindje verderop mocht ik al los. Lekker hoor...het was niet al te warm en een stond een beetje wind. Ideaal wandelweer. Een stuk verderop stond een picknickbank waar een gezin lekker zat te eten. Die hadden genoeg kruimels laten vallen, dus ik heb daar even onder de tafel gestofzuigd. Weer een stuk verderop zat er ineens een rooster in de weg, waar ik niet overheen kon. Ik werd daar aangelijnd omdat er achter dat rooster Schotse Hooglanders zouden grazen. Nou, ik heb ze mooi niet gezien hoor. Nadat we nog zo'n rooster waren gepasseerd mocht ik weer los. Toen kwamen we bij de "Atlantikwal". Dat is een muur uit de Tweede Wereldoorlog, die deel uitmaakte van een Duitse verdedigingslinie. Bij, maar ook óp, die muur heb ik heerlijk gerend. En ik kon daar ook zwemmen. Normaal ben ik niet zo'n held als ik van iets hoogs af moet, maar van de "Atlantikwal" sprong ik telkens af. En ook weer erop. Ik heb de baas daar nog even een plezier gedaan door keihard over de muur heen en weer te rennen, zodat hij mooie foto's kon maken. Meteen daarna kon hij zijn camera opbergen, want het begon hard te regenen. Fijn hoor, zo'n buienradar...de baasjes waren in korte broek en hadden geen jassen of paraplu's bij zich. Mij kon het helemaal niets schelen, want ik heb me uitstekend vermaakt in Berkheide. Dat wordt hartstikke leuk straks op 15 september met een heleboel soortgenootjes! Hier heb ik mij goed gecamoufleerd
De stofwolken komen achter me omhoog! Vlakbij de Atlantikwal...dit is natuurlijk dé ideale omgeving voor mijn Duitse herder imitatie...!lekker water hoor baas, kom je ook?

1 opmerking:

Anoniem zei

Haha! die Abbey weer lekker gerend en uitgewaaid zag er weer heel leuk uit en ja die buienradar hé! soms komen die kleine wolkjes toch uit zee gedreven en ja dan ben je nat!
Leuke reportage Marco!
Groetjes, Els en co.