zondag, september 09, 2007

BCN Beagle Familiedag

Vanochtend waren we hier alweer vroeg in touw. Ik kreeg meteen eten en daarna werd ik ook meteen uitgelaten. Kenne-lijk hadden mijn baasjes haast of zo. Toen we eenmaal in de auto zaten, ben ik maar weer gaan slapen. Het was mij te vroeg voor de zondagochtend. Na ruim een uur, toen we bijna op de plaats van bestemming waren, werd ik tot verbazing van mijn baasjes wakker. Ik ging meteen rechtop zitten en ik begon te piepen. Hoewel het precies een jaar geleden was dat we hier waren, had ik natuurlijk meteen door dat we naar de Beagle Familiedag van de BCN gingen! En inderdaad: een paar minuten later parkeerde de baas de auto bij manege "De Fruithof" in Heteren. Nadat we ons hadden ingeschreven, gingen we het terrein op en daar ontmoetten we een heleboel beagles (en baasjes) die we al lang niet meer hadden gezien: Calvin, Doedles, Bas & Bono, Kyra, Tess & Fleur, Daja en zelfs Fanny! Al vrij snel gingen we naar de mini coursing. Toen we stonden te wachten totdat ik aan de beurt was, liep Fleur daar haar eigen parcours...twee tellen achter de "haas" aan en bij de eerste bocht meteen rechtdoor, onder het hek door de andere velden op! Ze was gelukkig al snel weer terug, maar goed voorbeeld doet volgen dus ik liep ook maar heel even achter die namaak haas aan en begon toen lekker voor mezelf. Véél leuker joh! Maar na een paar minuten zwichtte ik voor een koekje en dus werd ik weer aangelijnd. Op het veld was van alles te beleven. Er waren diverse stands van de BCN, waaronder natuurlijk de Beagle Boetiek. Daar hadden ze nu ook een studio bij waar Paul (van Tess & Fleur) met veel geduld foto's maakte van beagles, of van beagles met kinderen of beagles met undercover beagles. Volgens het vrouwtje zou ik nóóit zo stil op het tafeltje blijven zitten, maar toen ik zag dat Kyra en Zoë samen op de foto gingen wilde ik eigenlijk zelf ook wel graag. Dus liet ik zien dat ik ook goed stil kan zitten. Helaas...toen Kyra en Zoë waren gefotografeerd, begon de beagle race en stopten alle andere activiteiten. Dan een andere keer maar naar Paul's studio. Aan de beagle race heb ik ook nog meegedaan. In mijn eerste race werd ik tweede, dus mocht ik nog een keer. Voor een stukje pens doe ik alles... Aan alles komt een eind, dus ook aan deze dag. Toen we bij de manege wegreden, liet ik me meteen op de achterbank omvallen en ik heb geslapen totdat we thuis waren. En eenmaal thuis ben ik daar lekker mee verder gegaan! Zo! Schijt aan die namaak haas! Ik heb mijn eigen feestje!! vlnr: Dia, Abbey, Fleur, Marianne, Tess, Zoë, Susan en Kyra. Deze beagle is helemaal geconcentreerd op de namaak haas. Paul "Huf" Snijders zet Kyra en Zoë op de foto in de Beagle Boetiek Studio. Zie je nou, baas? Ik kan wél stilzitten...ik wil ook bij Paul op de foto!! Kijk dit is Calvin tijdens de beagle race. Die werd net als ik in zijn eerste race tweede. Deze twee beagle pups vermaakten zich samen wel. Ja hoor, alweer een valse start. Sommige honden staan nog keurig achter de streep, maar de rest is al weg.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zag er weer heel gezellig uit zeg, ik had me laten wijsmaken dat het vanaf dit jaar alleen voor leden was, bleek er vanmorgen van Susan een bericht in mijn mailbox dat ze het nog niet hadden doorgevoerd, balen zeg! was te laat natuurlijk maar volgend jaar willen we er ook eens bijzijn hoor!
Liefs en knuffel van Els en co.

Anoniem zei

Wat een leuke fotos!!
Leuk verhaal ook!!

Leuk jullie weer gesproken en gezien te hebben!

Anoniem zei

Het was weer een Beagle-gezellige dag. Veel hondenpret en natuurlijk ook voor de baasjes super. Geweldig om Abbey te zien racen, ik zag die donder mooi als eerste binnenkomen. Helaas voor Daja lukte dat haar niet, maar goed, zij kan weer zwemmen als een jekko. Dat zien jullie wel in Katwijk. Thnx voor de leuke foto's en heel leuk om jullie weer eens gezien te hebben !

Liefs van ons en een kwispel van Daja
Danielle en Jan