zaterdag, september 15, 2007

BCN wandeling Katwijk

Dit is het laatste weekend van de vakantie van mijn baasjes, dus er zou vast nog wel iets leuks gedaan worden. En inderdaad... om 7:45u liep de wekker af en een klein uurtje later werd ik al uitgelaten. Meestal betekent dit dat we ergens gaan wandelen. De autorit duurde deze keer niet zo heel lang, want onze bestemming bleek Katwijk te zijn. De baas parkeerde de auto op de boulevard en nadat er een parkeerkaartje was gekocht gingen we naar beneden, naar strandpaviljoen "Willy Zuid". Ik was niet de eerste beagle die daar aankwam. Er bleek een wandeling van de Beagle Club Nederland te zijn en daar deden een kleine twintig beagles aan mee. Nadat alle baasjes eerst een kopje koffie (of iets anders) hadden gedronken, vertrokken we even over half elf. Nou moe? We gingen niet het strand op? De wandeling ging naar boven... Gelukkig sloegen we na een paar honderd meter rechtsaf het duingebied Berkheide in. Weer een stukje verderop mochten we allemaal los. Dat was natuurlijk één groot feest! We konden hier heerlijk rennen, stoeien, ravotten en zelfs zwemmen. Er waren veel meertjes in dit duingebied en ik was meestal de eerste die te water ging. Toen we een stukje hadden gelopen en gerend kwamen we een man tegen met twee heel grote honden en een basset. Nou, die basset -Govert heette hij- scheen het bij zijn verre familie veel leuker te vinden dan bij zijn eigen baasje, want een kwartier later bleek ineens dat hij nog steeds tussen de beagles meeliep. En zijn baasje was nergens te zien! Gelukkig had Govert een penning om met een telefoonnummer erop. Zijn baasjes werden dan ook gewaarschuwd dat Govert met ons mee kwam naar "Willy Zuid". Opeens moesten we allemaal weer vast. De wandeling ging verder over de Atlantikwal. Die herkende ik wel, want daar heb ik een paar weken geleden nog lekker over heen en weer gerend (zie het verhaal van 12 augustus 2007). We moesten aan de riem blijven wandelen totdat we bijna op het strand waren. Bovenop het duin mochten we weer los en we gingen in sneltreinvaart naar beneden. Lekker! Zon, zee en strand! Nou sta ik zo'n beetje bekend als de "zee beagle", maar vandaag moest ik in Daja mijn meerdere erkennen. Wat durft die veel zeg! Die springt over golven heen die mij veel te hoog zijn! Toen we bijna aan het eind van de wandeling waren, kwamen we op het strand nog een beagle pup tegen. Dit kleine reu-tje stond meteen in het middel-punt van de belangstel-ling van alle beagles én Govert, maar ook van alle baasjes. Na een dikke twee uur wandelen waren we weer bij paviljoen "Willy Zuid" aangekomen. Daar dronken de meeste beagles en hun onderdanen nog wat en daarna gingen wij weer naar huis...tijd voor een lekker middagdutje! José en Wilco (en Daniëlle ook een beetje) bedankt voor de organisatie...ik wil ook mee met de 2e Duin- & Strandwandeling Berkheide hoor! Stofwolken achter de rennende beagles
De wandeling voerde over de Atlantikwal uit de Tweede Wereldoorlog.
Alle beagles op het strand...Daja wint het duel om de bal! Daja... lekker ontspannen in het zoute water...Het is bijna een jachttafereel...een paard en wat beagles
Op het terras bij Willy Zuid... een knipoog van Daja.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een schitterende foto's van een mooie strand-dag !
Wij willen ook gauw weer eens meewandelen met de strandwandeling in Noordwijk !

Groetjes Moira
Pootjes Bas en Bono

Anoniem zei

Mooie foto's! Die met die stofwolk is Bo :-)

Groetjes, Jessica & Bo

Anoniem zei

Hoi Abbey!

Het was een leuke wandeling hè, gisteren?! Ik heb ook erg genoten! Je hebt er een mooi verslag van gemaakt en ook de foto's zijn mooi gelukt, zeg!!
Wat leuk dat je ook een blog bijhoudt! Ik houd er ook één bij, er staat ook een verslag van de wandeling op, met wat foto's. Misschien dat je het leuk vindt om er even te kijken, het adres is: www.dogblog.nl/TobyenMirjam

Misschien tot gauw (vrouwtje zit erover te denken om ook eens mee te wandelen vanuit Noordwijk)!!

Pootje van Toby