zaterdag, januari 26, 2008

Ter Heijde aan Zee

In Ter Heijde is elke maand een beagle strandwan-deling van de BCN. Vorige maand had de baas zich mooi vergist. Hij dacht toen dat het de hele ochtend zou blijven regenen en daarom waren we toen niet naar Ter Heijde gegaan. Was het vlak voor de wandeling begon tóch nog stralend weer geworden. Hij dacht zeker "dat gebeurt me niet nog een keer", want vanochtend was hij al vroeg op. Het was zelfs nog donker. Na de koffie en een beschuitje (met muisjes... zouden ze daar iets mee bedoelen?), nam hij me mee voor een kort rondje door de buurt. Zo'n kort rondje betekent meestal dat we even later met de auto weggaan. En ja hoor! Hij reed naar Ter Heijde. Jammer-genoeg was het niet zo heel erg druk met beagles, maar uiteindelijk waren er toch twaalf. Even na 9:30u liepen we met de groep naar het strand en toen we daar waren, mochten we allemaal tegelijk los. Nou, dat was me een feest! Toen we een stuk gerend had-den begon zelfs de zon nog te schijnen. Een heel stuk verderop werden we allemaal weer aangelijnd. Alle twaalf beagles lieten zich zomaar aanlijnen... er liep er niet eentje weg! We gingen van het strand af richting schapendijk. Dat is een afgerasterde dijk waar we weer lekker los mochten. Het was een hartstikke leuke wandeling. Enne... morgen gaan we lekker weer naar het strand: de BCN wandeling in Castricum! Lekker door het water racen... De beagles waren helemaal in hun element. "Eehh..? Mevrouw...? Mag ik een koekje...? Samen op verkenning. "Hé, baas! Maak eens een foto? Ik sta hier mooi hé?" En nu kom ik even een koekje bij je halen! Daja en haar tennisbal. Calvin is op stoom. Een vreemde eend in de bijt. Vliegende beagle. En aan het eind van de schapendijk weer aan de lijn voor het laatste stukje naar de Viskeet.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou Abbey, dat beschuit met muisjes is me tijdens de wandeling helemaal duidelijk geworden....! Jouw baasje bleef maar volhouden...maar uiteindelijk toch overstag gegaan. Marco is waarschijnlijk van het type: "ik kan alles weerstaan, behalve verleiding". Alvast heel veel plezier met de voorpret en Dia...van harte gefeliciteerd dat je wens alsnog een vervulling krijgt.

En nu...zijn wij (Jan, ik en Daja) in spannende afwachting van de rest van de foto's. Ik denk dat er weer heeeeeeeeele leuke bijzitten. b.v. van een vrolijke Lisa met een spelende Daja.

Fijn dat je er bij was Marcdo, en je zag het...als ik wat organiseer, doe ik het goed he? Alweer mooi weer !

Groetjes,
Danielle en Jan en een pootje van (zeer luie) Daja

Anoniem zei

Ook hier weer mooie plaatjes van een geslaagde wandeling zo te zien, Abbey jij bent me toch een geluksvogel zeg! Bijna dagelijks kan jij aan zee flaneren en daar bovenop trek je nog regelmatig met vele soortgenoten op, als dat geen leuk hondenleven is! ;-)

Groetjes, Els en co