zondag, februari 24, 2008

Strand IJmuiden

Dit weekend was het een echt strandweekend. Niet dat het nou zulk lekker weer was om op het strand te gaan liggen, maar zowel op zaterdag als op zondag was er een strandwandeling van de Beagle Club Nederland. Gisteren waren we al in Ter Heijde geweest, vanochtend waren mijn baasjes alweer zo vroeg op. Nadat ze hadden ontbeten werd ik uitgelaten en daarna gingen we met de auto naar Haarlem. Ze hadden namelijk bedacht dat Sammie, het keeshondje van de moeder van mijn vrouwtje, vandaag met ons mee mocht. Vond ik eigenlijk helemaal geen goed idee. Toen Sammie kleiner was, heeft 'ie me flink in mijn oor gebeten en sindsdien moet ik niet veel van hem hebben. Toen we in Haarlem waren, heb ik hem dan ook totaal genegeerd. Dat kan ik goed hoor! Sammie maar naar me blaffen en mijn aandacht proberen te trekken, maar ik deed net of hij er niet was. Voor mij was 'ie lucht! Na de koffie in Haarlem gingen we dus naar IJmuiden en Sammie ging écht mee. Moest 'ie dus ook nog naast me zitten in de auto. Hij wist natuurlijk niet dat er in IJmuiden nog zo'n 40 andere beagles zouden zijn, anders was 'ie vast niet mee gegaan. Op het strand van IJmuiden moesten we ons melden bij paviljoen Beach Inn. Daar hebben we ook gewacht totdat het tijd was om te vertrekken. Het eerste stukje moesten we allemaal aangelijnd blijven, omdat er wedstrijden waren met drie-wielige wagens met een zeil. Die scheurden keihard over het strand, dus al die beagles daar tussendoor laten rennen vonden de baasjes geen optie. Toen we eenmaal los mochten, was Sammie meteen de weg kwijt. Ha ha... hij rende mee naar voren en werd meteen door een paar beagles achterna gezeten. Vond 'ie maar eng. Toen het vrouwtje hem riep kwam hij meteen (de slijmbal) en hij is vanaf dat moment steeds bij mijn baasjes blijven lopen. Hij heeft wel gerend als een beagle en eigenlijk vond ik hem ook wel oké. Na de wandeling hebben we nog op het terras gezeten. De baasjes namen een kopje soep. De baas zat eerst te zeuren dat de soep zo verschrikkelijk duur was, maar toen de soep eenmaal werd opgediend wist 'ie meteen waarom: de soep zat niet in een soepkommetje, maar in een "grote bloempot" of zo. Ze waren blij dat ze het op kregen! Op de terugweg hebben Sammie en ik tegen elkaar aan gelegen op de achterbank van de auto. We waren natuurlijk hartstikke moe! Lekker op meeuwenjacht! Senna raast achter een vogel aan. Ze woont vlak bij ons in de buurt en nu kwamen we haar in IJmuiden tegen... Sammie was nog nooit op het strand geweest... hij ging helemaal uit zijn dak! Hier zie je ons samen op het IJmuidense strand. Hier liep Sammie door een ondiepe plas... die steeds dieper werd. Het laatste stukje moest 'ie zwemmen! Mijn collega-beagles vonden het leuk om Sammie af en toe op te jagen. Sammie en ik waren ook best wel veel samen... misschien negeer ik hem de volgende keer maar niet meer... hij is best wel tof. De baas heeft meer foto's gemaakt van Sammie dan van beagles... gelukkig sta ik er zel ook nog een keer op. Pretletter Sammie. Er waren niet zoveel paarden op het strand deze keer. Eentje maar.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuke foto's weer. Leuk die keeshond, vroeger had ik er ook eentje, maar dan een wolfskees. Een en al haar waar niets van over bleef als tie nat was...lol

Dat paard...oke, je hebt er maar 1 gezien, maar wat voor 1 !!! Wat een prachtig dier ! Een echte genietochtend zo te zien.

Groetjes van Danielle en een pootje van Daja

Anoniem zei

Abbey jij geniet toch maar lekker stevig van het leven hé!Rennen, zwemmen met vriendjes op pad en met neef Sammy, smeer je pootjes maar al in hoor, nog enkele weken en je hebt er een broertje bij! Wel lief zijn voor hem hé? ;-)

Was idd lekker weer, wij waren maandag in Middelburg en Domburg, ook een fijn dagje ;-)


Groetjes Els en poot van Teagan