zondag, april 06, 2008

De grote en de kleine...

Nou, vandaag hebben we wat beleefd hoor! Eerst gingen we opnieuw naar het strand, waar Rowlf net als gisteren even los mocht lopen. Hij stal daar weer de show. Veel mensen en vooral veel kinderen wilden Rowlf wel even aaien. En zelf wilde Rowlf wel graag kennismaken met de andere honden op het strand. Van mij mocht 'ie hoor. Hij stapte zonder enige schroom heel kordaat op een berner sennen af en die goeie sul ging er speciaal voor liggen. Zo kon Rowlf zonder te hoeven springen eens even goed aan die grote hond snuffelen. Lief hé? Voordat we het strand af gingen heb ik nog even een mooie kuil gegraven. Voorbijgangers zeiden toen "hé, dat zal wel een Duitse hond zijn..." Toen we het strand weer af gingen, hebben onze baasjes een kopje koffie gedronken bij Beach End. Voor ons was daar water met een hondenkoekje. Bij de auto heeft Rowlf zijn lunch genuttigd. Toen we wegreden, viel hij als een blok in slaap. Maar we gingen nog niet naar huis hoor. We gingen naar Vijfhuizen, naar de Groene Weelde. Daar mocht Rowlf kennismaken met Jop en Siep, de mastiffs van de zus van ons vrouwtje. Ik kende die twee grote jongens al en tijdens gezamenlijke wandelingen heb ik altijd veel plezier met ze. Maar we waren met z'n allen wel benieuwd hoe Rowlf op ze zou reageren (en hoe Jop en Siep op Rowlf zouden reageren natuurlijk). Nou hadden we de afgelopen dagen al gezien dat Rowlf voor niets en niemand bang lijkt te zijn... en dat klopte: Jop en Siep maakten nauwelijks indruk op het kleine beagle-ventje. Hij daagde ze zelfs uit en blafte tegen ze alsof hij wilde zeggen "kom maar op, als je durft!" Het was een erg leuke middag, waar Rowlf weer heel veel nieuwe indrukken heeft opgedaan. Nu ligt hij weer lekker in zijn bench te pitten ;-)

Een pootje
van Abbey
Rowlf besnuffelt een berner sennen, die speciaal voor hem was gaan liggen. Rowlf en ik... partners in crime, zegt de baas! Hier graaf ik mijn kuil op het noordwijkse strand. En hier zit ik lekker in mijn zelf gegraven kuil! Wat stampen we hard hé? Rowlf en Joppe...ongelijke strijd om de bal. Rowlf had het enorm naar zijn zin. Lekker de twee mastiffs uitdagen... Mag ik straks even met je bal spelen? Rowlf bleef rondjes rennen om Jop, die met een bal aan het spelen was. Lief smoeltje hé? Hier ging ik even zwemmen... Rowlf kijkt verbaasd toe! En ja hoor... Jop vond het goed... Rowlf mocht even met zijn bal spelen! En tot besluit Rowlf met een zelf gevonden stok(je).

3 opmerkingen:

Anoniem zei

De grote en de kleine, waar komen ze vandaan?
De grote en de kleine, misschien wel van de maan?
De grote en de kleine, die willen wel weer weg
Maar de grote en de kleine, die hebben altijd pech!

(ken je ze nog?)

Maar weer erg leuk hoor. Heb erg moeten lachen om die kleine doerak. En Abbey laat het allemaal maar gebeuren....aaaaaaaaaaaaach..!

Groetjes van mij en een bemoedigend pootje van Daja voor Abbey
Danielle

Anoniem zei

moppie droppie met zijn pinter koppie ;-) ;-) ;-)

Groetjes, Els

Anoniem zei

Hoi Abbey hier ben ik er weer... ik was met mijn baasjes naar de Ardennen geweest en daar heb ik ook heerlijk gespeeld met andere honden...maar ene hondje jack russel van andere gasten bleef maar proberen om mij te rijden.. ik vond het niet leuk... van mij zelf afbijten....dus dat hondje aan uitrollijn vast.. he he heb ik eindelijk rust.. afgelopen zondagochtend naar huis gegaan.. ach veel sneeuw.. dikke pak.. vond ik prachtig..daar in Ardennen overdags niet geslapen en s avonds mocht ik bij baasjes op bed slapen.. thuis nooit..moet altijd in een bench slapen s nachts..
zeg wat leuke foto's van jou en Rowlf.. zo te zien kan je nu al goed met hem opschieten.. ja het is even wennen en wie weet gaat ie ook met je mee zwemmen? Ikke durf het niet hoor...
Rowfl ook niet bang voor grote honden ikke ook niet.. ik kan goed omgaan met kleine als grote honden... soms kleine hondjes bang voor mij maar ik doe niets gemeen.. raar he.. ik ben een vrolijke beagle..
doeiii tot volgende keer
een pootje van Krista!