zondag, april 13, 2008

Strandwandeling Bloemendaal

Vandaag namen on-ze baasjes ons mee naar Bloe-mendaal. Daar zouden we eigenlijk al op Tweede Paasdag gaan wandelen met onze vriendjes en vriendinnetjes van het Beagleboard, maar vanwege de sneeuw ging de wandeling die dag niet door. Vandaag was de herkansing. Voor vandaag was er heel veel regen en wind voorspeld, maar gelukkig zaten de meteorologen en weer eens behoorlijk naast. Ten minste, wat Bloemendaal betreft, want daar was het heerlijk wandelweer. De zon scheen volop, terwijl het thuis in Leiderdorp scheen te sneeuwen! Door allerlei wegwerkzaamheden, kwamen we net op tijd aan bij Parnassia. Daar stonden al een stuk of 25 beagles met hun baasjes te wachten. Korte tijd later gingen we met z'n allen naar beneden... het strand op! Bijna allemaal mochten we los, zélfs Rowlf! Die heeft een behoorlijk stuk van de wandeling zelf gelopen. Deels aangelijnd, deels net als ik helemaal los. En dat ging hartstikke goed hoor. Ik hield mijn kleine broertje goed in de smiezen. Hij kon natuurlijk niet de hele wandeling zelf lopen, al had hij dat graag gewild. Hij werd ook regelmatig een eind gedragen. Overigens was Rowlf het daar helemaal niet mee eens! Hij probeerde zich een paar keer los te wurmen en hij liet met een zielig gepiep duidelijk merken dat hij er niet van gediend was dat hij werd gedragen, terwijl al die andere beagles plezier liepen te maken. Na de wandeling viel Rowlf in de auto als een blok in slaap. Maar thuis was hij al lang niet meer moe. We hebben nog lekker een potje gestoeid om mijn rubberen kip: elk aan een kant totdat de sterkste de kip te pakken heeft. Ik heb Rowlf ook een paar keer laten winnen!

Een pootje
van Abbey

Nét los en meteen al plezier maken met elkaar! Lekker een eindje het water in. Proberen de bal van een andere hond te pakken te krijgen. Deze beagle kon over het water lopen... écht waar! Een pootjebadend onderonsje. Ik sta rechts vooraan. Rowlf moest van alle opwinding even een plasje doen. Zó... en daar gaat 'ie dan. Dááág, Rowlf ;-) Wat zouden ze gevonden hebben? Hier ren ik lekker door het water, terwijl ik Rowlf in de gaten hou. Dit is Huub, een halfbroer van Rowlf. Ze hebben dezelfde moeder. Even kijken of alles goed is met Rowlf. Hier ziet Rowlf mij door het water lopen... En hier loopt íe zelf door een laagje water. Vond 'ie maar raar. Zelf vond Rowlf zich te stoer om gedragen te worden, maar de wandeling was volgens onze baasjes écht te lang om hem alles zelf te laten lopen. Rowlf was niet moe genoeg. Hier voeren we strijd om een kip. Ik win natuurlijk altijd, maar soms laat ik hem winnen...!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo Rowlf, je gaat als een speer he? Groeien als kool en dan gelijk maar even een strandwandelvierdaagse oefenen. Geduld jongen...is een schone zaak. Als jij je af en toe laat dragen, dan kunnen jouw spieren mooi ontwikkelen. En voor je het weet loop jij volgend jaar om deze tijd als eerste Beagle voorop in de Rotterdam Marathon i.p.v over het strand.....!! Mark my words !

Groetjes van prof. sprinter Daja en puppy-sit Danielle

Anoniem zei

Hoi, hoi, wat een leuk verslagje weer, de foto van Rowlf met zijn achterpootjes in de lucht is heel schattig en grappig, verder zag het er een fijne dag uit voor alle deelnemers, spijtig dat we er niet bij konden zijn :(

Groetjes van een jaloerse Teagan ;-)

Anoniem zei

Hoi Abbey en natuurlijk ook Rowlf..
leuke mooie foto's gemaakt van jullie. Zo te zien gaat het heel goed tussen jou en Rowlf.. samen een speelgoed delen.. en een leuk mooi samenzijn op het strand.. ja ja Rowlf mag nog niet zo lang wandelen..hij is nog erg klein... had ik vroeger ook gehad maar nu mag ik heerlijk lang wandelen...jippie.

weet je wat voor dag vandaag is voor mij??
IK BEN 1 JAAR GEWORDEN... HIEP HOERA mijn vrouwtje had ballonnetjes en een paar feesthoedjes gekocht.. maar ballonnen vind ik niet leuk.. ik schrok me rot toen mijn ballon stuk ging... straks moet ik een feesthoedje op van mijn vrouwtje.. het is voor de lol zei ze... mij niet gezien... je hoort nog wel van mij of het haar gelukt is.. anders maakt ik ie kapot hoor.. lekker uit elkaar halen.. mijn favoriete spel.. folders, kranten...
Trusten voor straks...

een poote voor jou en Rowlf....