dinsdag, maart 11, 2008

Een drukke dag

Afgelopen zaterdag had ik een drukke dag, joh! Eerst werd ik al vroeg wakker gemaakt. Ik kreeg mijn bakje brokken als ontbijt en toen ging ik met de baas een rondje door de buurt. Toen ik alles gedaan had, liepen we terug naar huis. Daar werden de fotocamera én de videocamera ingepakt en er ging ook een tas mee met broodjes, drinken en hondenkoekjes. Het zou best wel weer eens leuk kunnen worden. We gingen eerst naar Haaren. Daar woont mijn nieuwe broertje Rowlf samen met zijn twee broetjes en vijf zusjes nog bij zijn moeder Yelke. Vorige week waren we daar ook geweest, maar toen moest ik in de auto wachten. Deze keer mocht ik eerst met een andere beagle, Emi, rennen op een afgezet stuk gras (daar was ik al eens op vakantie geweest). Toen de puppen buiten gingen spelen, mocht ik er even bij komen snuffelen. Eerst wilde ik niet, want ik was net zo lekker aan het rondrennen met Emi. En toen ik eenmaal bij de puppen was, vond ik het wel een beetje erg veel tegelijk hoor! Acht van die kleine, snelle rennende beagletjes... er probeerden er zelfs twee bij me te drinken. Nou, dat werd mij te gek hoor, dus ik ben een beetje op afstand gebleven en ik heb de puppen zoveel mogelijk genegeerd. Die Rowlf is wel een cool ventje geloof ik. Ik hoorde van mijn baasjes dat hij op 21 maart bij ons kom wonen in de bench naast die van mij. Nou, we zullen wel zien... hij weet natuurlijk nog niet dat hij behalve mij ook nog drie poezen en een kater als nieuwe huisgenoten krijgt!

Toen de puppen hadden gegeten en lekker moe bij elkaar kropen voor een dutje, reden wij weer verder. Net als vorige week naar Udenhout, naar de Loonse en Drunense Duinen. Daar heb ik weer lekker gerend: door het bos, over het zand en door het water! Het was er erg lekker, dus ik heb er enorm van genoten!

Water vind ik heerlijk.... ...dus als ik water zie ga ik er meteen in! En met takken sjouwen is natuurlijk ook het einde... Deze mooie oude boom vond de baas fotogeniek... ...dus ik deed hem een plezier en liep er tussendoor.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Abbey..ik heb je verhaal gelezen en je had een drukke dag gehad he.. al die pups naar jou.. vond je dat niet leuk? ik zou het wel leuk gevonden hebben.. want ik speel heel graag met andere honden.. kleine en of grote.. maakt niets uit voor mij.. soms mijn vrouwtje boos als ik niet wilde poepen.. afgeleid door andere hond.. met wie ik wilde spelen! Je baasje heeft ook hele mooie foto's van mij gemonem en mijn vrouwtje is er zo blij mee.. en gaat een mooie album voor mij maken..
O ja moet je nog iets vertellen.. volgende week dinsdag ga ik onder mes.. ze halen mijn eierstokken weg.. snik snik.. dan kan ik geen baby's krijgen.. en mijn vrouwtje vind het ook makkelijker anders word ik lastig gevallen door reuen.. dan mag ik overal lekker spelen!
Ik mag helaas 10 dagen lang niet spelen met andere honden en lang wandelen snik snik.. gelukkig heb ik een grote tuin..
Je hoort wel van mij hoe het was gegaan en wens je mij maar beterschap toe he.
Jij ook veel plezier met je nieuwe broertje en lekker samen spelen maar wel opletten op die Rowlf... scherpe tandjes...
Kwiseptje van mij!!

Anoniem zei

Hoi Abbey...
Gistermiddag was ik lekker weggelopen van mijn vrouwtje.. ik rook konijnensporen op de locatie van de bouw... zij kon mij niet te pakken krijgen...ik trap gewoon lekker niet in een lekkere hapje dst mijn vrouwtje mij gaf... maar zij vond in een container een hoop rommel waarbij een plakje lekkere worst van bouwvakkers.. dus helaas ben ik erin getuind.. ene meneer gaf mijn vrouwtje een standje.. verboden toegang... mijn vrouwtje zei dat ik het bord niet kan lezen... goed gezegd van haar...
En takken pak ik ook graag msar ook erop knagen.. mag niet van mijn vrouwtje.. anders splinters...
Ben je ook ondeugend als ik??
Ik ga nu ff een dutje doen.. ben moe van lange wandeling..
woef woef Krista