zaterdag, maart 29, 2008

Beach Boy Rowlf

Tegenwoordig is vroeg op staan niets bijzonders meer. Ook niet in het weekend. De kleine Rowlf zorgt voor regelmaat in huis. Ondanks dat het vandaag zaterdag is, waren onze baasjes vanochtend dan ook vroeg uit de veren. Het was schitterend weer. Eigenlijk wel lekker weer voor een strandwandeling. Hadden wij even geluk? Vandaag was de laatste BCN strandwandeling van dit seizoen in Ter Heijde. En wij gingen er naartoe! Voor Rowlf twee primeurs: zijn eerste beagle-wandeling en zijn eerste kennismaking met het strand. Omdat Rowlf nog niet zo ver kan lopen, had het vrouwtje een rugtas meegenomen. Die wilde ze op haar buik dragen met Rowlf erin. Om 8:45u reden we uit Leiderdorp weg. Rowlf viel meteen in slaap in zijn bench op de achterbank, ik bleef nog even wakker. Toen we in Ter Heijde arriveerden, waren er aardig wat beagles met hun baasjes. Op het parkeerterrein stond Rowlf al meteen in het middelpunt van de belangstelling... iedereen wilde hem vasthouden en/of aaien en sommige beagles wilden even aan hem snuffelen. Rowlf vond al die aandacht wel interessant. Op weg naar het strand ging Rowlf de tas in, maar daar was 'ie alweer snel uit want het was niet zo'n succes. Maar er waren vrijwilligers genoeg die hem wilden dragen, dus dat was geen probleem. Op het strand mochten de meeste beagles zoals gewoonlijk los. Héérlijk... ik had de hele week nog niet lekker los kunnen rennen, want bij ons thuis draait alles om Rowlf. Ik ben dan ook even lekker uit mijn dak gegaan. Lekker gerend met de andere beagles, maar ook met een grote herdershond. Af en toe ging ik even terug naar het vrouwtje om te checken hoe het met Rowlf was. Tot nu toe moest ik niet zo veel van hem hebben, maar sinds gisteren verdraag ik steeds meer van hem. Het is ook eigenlijk best een leuke kleine Muppet. Halverwege mocht Rowlf even een stukje zelf lopen. De allereerste keer op het strand. Hij vond het reuze interessant en hij genoot er zichtbaar van. Het laatste stuk van de wandeling heeft hij lekker warm onder de jas van de baas zitten slapen. Hij was hartstikke moe van alle nieuwe indrukken die hij vanmiddag heeft opgedaan. Na de wandeling hebben de baasjes nog een kop koffie of warme chocolademelk met slagroom gedronken. Rowlf kreeg zelfs nog een welkomstkado'tje van de andere wandelaars! Toen we weer naar huis reden gaf Rowlf met gepiep aan dat hij hoge nood had. De baas parkeerde in de berm en het vrouwtje ging met Rowlf de auto uit. In de berm tilde hij voor het eerst (als een echte grote beagle-vent) zijn achterpootje op bij het plassen! Toen we thuis kwamen ben ik lekker in mijn bench gaan liggen. Rowlf had schijnbaar in de auto alweer genoeg geslapen, want die was alweer lekker actief. Op een gegeven moment kwam hij bij mij de bench in en even leek het erop dat hij lekker tegen me aan kwam liggen. Van mij mocht 'ie (tot verbazing van onze baasjes, want tot nu toe heb ik hem steeds mijn bench uit gegromd). Maar toen Rowlf met mijn staart ging spelen heb ik hem toch even toegegromd dat 'ie maar lekker zijn eigen bench moest gaan opzoeken.

Een pootje en een lik
van Abbey
Al voor de wandeling stond Rowlf in het middelpunt van de belangstelling. Lisa was helemaal weg van kleine Rowlf. Op het strand allemaal los...! Ik ga even lekker uit mijn dak... Vier op een rij! Rowlf mag ook even een klein stukje zelf lopen. Beach Boy Rowlf...wat kijkt 'ie bijdehand hé? Hier check ik even of alles goed is met Rowlf. Een sprintje trekken samen met en herdershond. En even rustig langs de branding lopen met een soortgenootje. Deze beagle beoefent de laagvliegsport... vier pootjes los van de grond! Gastvrouw Daja had er ook plezier in.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

He beach boy Rowlf, Je hebt je goed vermaakt zo te zien. Al die nieuwe indrukken die je meemaakt is echt wel super hoor.

Groetjes Tjeerd & Alinda en de beaglegang

Anoniem zei

Wat een mooie eerste ervaring voor Rowlf !
En Abbey, jij bent ook een lieve bezorgde grote zus voor hem zo te zien !
Genieten hoor !!

Groetjes Moira

Anoniem zei

Beach boy Rowlf heeft blijkbaar een goed entrée gemaakt op the beach haha! Zag ook dat hij dik geknuffeld is door Daniëlle en Hanneke, kan niet wachten om hem ook te knuffelen , maar dan zal hij helaas al wel weer een stukje groter zijn!
Reeds pootje tillen!!!! nou nou wat een flinkerd is dat zeg, je merkt wel dat het een bijdehandje is aan zijn vrolijk mooie kopje!
Abbey voor jou ook een knuffel hoor, zo gaat dat met nieuwe beby's hebben vrouwen alleen nog maar oog voor het kleinste grut haha! maar jij bent een voorbeeldige zus voor je knappe kleine broertje hoor!
Dikke knuffel van ons en een lebber voor allebei van Teagan!;-)

Liefs, Els

Anoniem zei

Hoi Abbey,
Je hebt geboft dat je gisteren met een beagle-wandeling heb mee gedaan, ikke zou ook naar de Dobbeplas gaan maar helaas ben ik nog loops en dan worden de mannetjes onrustig.. en ik wil ook lekker vrij los kunnen rennen en spelen zonder dat de mannetjes aan mijn kont komen snuffelen..en het was dan ook prachtig mooi weer... snik snik maar gelukkig hebben mijn baasjes veel met mij gewandeld..dus in oktober weer mee doen..en mijn vrouwtje zegt dat ze ook naar Ter Heijde wil gaan met mij.. misschien kom ik je en Rowlf wel tegen..
Goed hoor van je dat je hem toelaat in je bench..een stap in goede richting..ja Rowlf begrijpt niet dat hij niet met je staart mag spelen...nog even dan slapen of liggen jullie beiden in de bench als ie ruimte heeft??? Ja een baby krijgt veel aandacht.. maar het wordt wel minder hoor.. dan aandacht naar jullie tweetjes beter verdeeld :-)
Nog een week dan gaan wij naar de Ardennen Bed & Breakfast waar alleen eigenaren met honden welkom zijn... dus ben ik wel benieuwd welke honden daar zullen komen kan ik ff met hun spelen...
Tot de volgende keer
Een kwispelende staartje van Krista..